Cliëntondersteuning

Krijgt u een gesprek met de gemeente? Bijvoorbeeld bij de afdeling Wmo, het Sociaal Team of het Centrum Jeugd en Gezin? Dan is het vaak fijn als er iemand bij het gesprek aanwezig is. Bijvoorbeeld een familielid, vriend, kennis of begeleider. Heeft u niemand die mee kan? Dan kunt u een cliëntondersteuner vragen. Deze hulp is gratis, onafhankelijk en u heeft geen verwijzing nodig.

Wat doet een cliëntondersteuner?

Een cliëntondersteuner is een onafhankelijk persoon die helpt bij het vinden van de juiste zorg of voorziening. Deze persoon kan bijvoorbeeld:

- Helpen met het voorbereiden van een gesprek.
- Aanwezig zijn bij het gesprek.
- Meedenken over mogelijke stappen als u niet tevreden bent met een besluit van de gemeente.

Hoe regelt u een cliëntondersteuner?

Via MEE De Meent Groep

U kunt hier terecht met uw vragen over zorg, Wmo, jeugd, Wlz, onderwijs, welzijn, wonen, werk en inkomen.
Meer over de hulp van MEE.

Via de Katholieke Ouderen Bond (KBO)

U kunt voor hulp bij uw Wmo - of Wlz-vraag ook terecht bij de KBO-afdeling in de buurt.
Meer over hulp bij een Wlz-aanvraag.
Meer over hulp bij een Wmo-aanvraag.