Niet tevreden?

Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente?

Neem eerst contact op met uw contactpersoon binnen de gemeente. Die kan het besluit uitleggen en toelichten. Als u er samen niet uitkomt, kunt u een bezwaarschrift indienen. Dit kan tot zes weken na de verzenddatum van de besluitbrief. Lees meer over bezwaar indienen.

Heeft u een klacht over hoe u bent behandeld?

Als u vindt dat een ambtenaar of bestuurder u niet juist heeft behandeld, dan kunt u een klacht indienen bij de Ombudscommissie. Deze commissie is onafhankelijk van de gemeente en zorgt dat u een antwoord krijgt. Lees meer over de Ombudscommissie.

Niet tevreden over een zorgaanbieder of hulpmiddel?

Neem eerst contact op met uw zorgaanbieder of leverancier. Bespreek samen waarom u niet tevreden bent en zoek naar een oplossing. Komen jullie er niet uit? Neem dan contact op met uw contactpersoon binnen de gemeente.

Hulp nodig bij een bezwaar of klacht?

Komt u er echt niet uit?

Raadgever Herman Rolfes is er voor inwoners die vragen of klachten hebben over de uitvoering van de Wmo, Jeugdwet of Participatiewet door de gemeente. U kunt bij hem terecht als u er niet uitkomt met uw vaste contactpersoon of als u niet weet waar u moet zijn. De raadgever is onafhankelijk en geeft advies aan de gemeente waar nodig. U kunt hem bereiken via 06-32451647.