Osje van Verdienste voor de heer Frans Hoefnagels

Burgemeester Wobine Buijs-Glaudemans reikte op donderdag 10 oktober 2024 een Osje van Verdienste uit aan de heer Frans Hoefnagels vanwege zijn 25 jarig jubileum bij Stichting Manege het Huifbed.

Bijzondere inzet

De heer Frans Hoefnagels is al 25 jaar bestuurslid van Stichting Manege het Huifbed. Hij heeft veel ervaring met het ‘mennen’ van pony’s.
Met veel geduld en ervaring traint hij pony’s, zodat zij in een huifbed kunnen lopen. Niet alle pony’s zij hiervoor geschikt. De heer Hoefnagels is dan ook regelmatig op pad geweest om de juiste pony’s te kunnen aankopen. Naast het ‘mennen’ is de heer Hoefnagels ook actief om als vrijwilliger te helpen op de manage. Op maandagavond komen mensen met een verstandelijke- en/of lichamelijke beperking om in een huifbed te rijden. De heer Hoefnagels helpt met de tillift, stelt de mensen en de pony’s op hun gemak en rijd met hen rond. Daarnaast is de heer Hoefnagels ook betrokken bij het werven van sponsoren zodat alles kan worden betaald.

Osje als blijk van waardering

Het Osje van Verdienste is één van de officiële onderscheidingen van de gemeente Oss om de inzet van personen voor de Osse gemeenschap te waarderen.