Osje van Verdienste voor Kees van de Wiel

Laatst gewijzigd op: 15-07-2024

Locoburgemeester Frank den Brok reikte op zaterdag 13 juli 2024 een Osje van Verdienste uit aan de heer Kees van de Wiel tijdens de viering van de patroonheilige van de Molen (Victor van Marseille).

Bijzondere inzet

Het is 50 jaar geleden dat de heer Kees van de Wiel vrijwilliger werd bij Molen Desiré in Megen. Een jaar later in 1975 werd hij benoemd tot molenaar. Daarnaast was hij ook op allerlei andere manieren actief voor de molen. Zo verricht hij klein onderhoud, houdt hij de molen schoon, is hij aanwezig tijdens monumentendagen, open molendagen en bijzondere feestelijke momenten in het stadje Megen. Ook ontvangt hij regelmatig allerlei bezoekers, zo ook scholieren.
De heer Van de Wiel zet zich ook in om andere molenaars uit Megen, Oss en Zeeland op te leiden en te ondersteunen. Ook was hij in 2015 betrokken bij het schrijven van een herstelplan om de molen te restaureren.
Op 13 juli werd het feest van de patroonheilige van de Molen (Victor van Marseille) gevierd. Op deze dag wordt de heer Van de Wiel in het zonnetje gezet voor zijn jarenlange verdiensten voor Molen Desiré.

Osje als blijk van waardering

Het Osje van Verdienste is één van de officiële onderscheidingen van de gemeente Oss om de inzet van personen voor de Osse gemeenschap te waarderen.
Meer informatie over Osje van Verdienste.