14 oktober: viering 625 jaar stadsrechten Oss

Op 14 oktober 1399 gaf Hertogin Johanna stadrechten aan Oss. Dat is nu 625 jaar geleden. We vieren op maandag 14 oktober dan ook het 625 jaar bestaan van de stad Oss.

Hijsen van de officiële gemeentevlag

Maandag 14 oktober begint feestelijk: burgemeester Wobine Buijs-Glaudemans hijst om 08.30 uur de officiële gemeente Oss vlag aan de voor- en achterzijde van het gemeentehuis. Deze officiële gemeente Oss vlag is vanaf dat moment standaard aan de masten bij het gemeentehuis te zien.

Wat is er nog meer te doen

Er zijn de komende dagen diverse activiteiten over het thema 625 jaar stadsrechten, waaronder:
• maandagavond 14 oktober ‘Oss 625 jaar Stadrechten – de show’ in Theater De Lievekamp
• twee lezingen op 15 en 31 oktober in het Stadsarchief
• en de stadsgidsen van het Maaslandgilde hebben een speciale themawandeling gemaakt.
• Ook is er een podcast over dit thema.

Kijk voor meer informatie op de website van Tref het in Oss.