Meld u aan voor een symposium over mantelzorg

De Seniorenraad Oss wil aandacht voor de mantelzorgers. Op vrijdag 8 november van 10.00-16.00 uur is er een symposium en informatiemarkt. Het symposium is in de raadszaal en de Informatiemarkt in de hal van het gemeentehuis in Oss. Meld u snel aan voor dit symposium!

Aanmelden

Bent u mantelzorger en wilt u deelnemen aan het symposium en de informatiemarkt bezoeken?
Meldt u dan aan via symposium@seniorenraadoss.nl. Dat kan tot 4 november 2024. Na de aanmelding krijgt u een QR-code voor toegang. Tijdens de dag is er een lunchpakket voor de deelnemers.

Programma

We bieden een gevarieerd dagprogramma aan. We kijken op een brede manier naar wat mantelzorgers tegen kunnen komen tijdens hun intensieve zoektocht naar ondersteuning, We kennen in de gemeente Oss een groot aantal mantelzorgers. Maar we weten ook dat een aantal personen zich geen mantelzorger voelt die het wel zijn. Bekijk het hele programma op de website van Seniorenraad Oss.

Informatiemarkt

Naast het symposium is een informatiemarkt opgezet door ONS welzijn en de gemeente Oss. Veel instanties geven informatie over diverse onderwerpen die met mantelzorg te maken hebben. De informatiemarkt is vrij toegankelijk tussen 10.00 uur en 16.00 uur.

Zorgen voor de ander

Mantelzorgers zorgen voor hun naasten, vrienden en bekenden. Dat kan huishoudelijke ondersteuning zijn, maar het kan ook oplopen tot 24-uurs zorg voor een mindervalide huisgenoot. De taken lopen nogal uiteen. Van hulp in de huishouding tot begeleiding van personen en administratieve ondersteuning bij zorgkosten. Meer informatie over mantelzorg.