De rekening van de woningcorporatie, het energie- of waterbedrijf of de zorgverzekering niet op tijd betaald? Dat kan natuurlijk gebeuren. Gemeenten krijgen dan bericht dat u een betalingsachterstand heeft. Wij nemen contact met u op en bieden onze hulp aan. Hierover krijgt u van ons een brief. Zo willen we voorkomen dat (mogelijke) geldproblemen groter worden. Wij noemen dat ‘Vroegsignalering’. Daarover leest u meer op deze pagina.
Vroegsignalering: Hulp bij openstaande betalingen
Welke hulp krijgt u via Vroegsignalering?
Samen met een sociaal raadslid van ONS welzijn, vrijwilliger van SchuldHulpMaatje of consulent van de gemeente kijkt u welke openstaande rekeningen u heeft. Jullie bespreken welke mogelijkheden er zijn om de rekeningen te betalen. Bijvoorbeeld met een betalingsregeling. Daarnaast kijken jullie of u gebruik kunt maken van andere regelingen. Denk aan toeslagen van de belastingdienst of andere (gemeentelijke) regelingen. Zo werken jullie samen aan een toekomst zonder geldzorgen!
Geldzorgen? Kom in actie!
Heeft u geldzorgen? Dan is hulp zoeken niet altijd makkelijk. Misschien voelt u zich schuldig of schaamt u zich. Dat is heel begrijpelijk, maar niet nodig! Iedereen kan namelijk geldproblemen krijgen. Maak daarom een afspraak voor een ‘Gesprek geldzorgen’. U kunt online een afspraak maken of bellen naar 14 0412. Meer informatie vindt u op de pagina Hulp bij geldzorgen.